Registracija vozila cena ide dole?

Registracija vozila bi mogla da pojeftini početkom sledeće godine, ali prvo da se podsetimo ove teme koja je aktuelna već par godina i predstavlja problem za vlasnike vozila sa velikom kubikažom.

Početak 2017 godine smo iščekivali u najavi pojeftinjenja taksi za registraciju vozila koje se odnose na vozila sa velikom kubikažom. Već duže vreme ukazuje se na problem da te takse podjednako važe za vozila sa velikom kubikažom bez obzira na njihovu starost, pa je isti iznos takse plaćao vlasnik automobila starog 20-25 godina i nekog ko je juče kupio auto.

Uprkos najava resornog ministra nije došlo do smanjenja poreza na motorna vozila, odnosno poreza na luksuz. Očekivalo se pojeftinjenje registracije za čak 30 procenata, jer je bilo najavljeno da će se kao kriterijum za određivanje visine taksi uzimati vrednost vozila ili njegova snaga,a ne zapremina motora što je do sada bio slučaj.

Umesto pojeftinjenja došlo je čak do poskupljenja takse od 1.5%, a najvaljeno je da će se u toku godine formirati radna grupa koja bi radila na iznalaženju rešenja koje bi omogućilo određivanje visine taksi za registraciju vozila po njihovoj vrednosti

Jeftinija registracija vozila u 2018 godini?

U najavi je da bi nova 2018 godina mogla konačno da donese dugo najvljivano pojeftinjenje registracije vozila za vozila sa velikom kubikažom. Pojavila su se dva predloga za naplaćivanje registracije za vozila sa kubikažom većom od 2000cm3.

Prvi predlog je za osnovicu oporezivanja uzimao katalošku vrednost vozila na osnovu vrednosti vozila iz kataloga AMSS. To bi u praksi značilo da kako vozilo stari njegova tržišna vrednost opada i samim tim i visina osnovice na osnovu koje bi se izračunavala taksa. Time bi se napravila razlika u ceni registracije za vozilo od na primer 2500cm3 starosti 20 godina i vrednosti 3000 eura i nekog novog sa kubikažom od 2500cm3 i vrednosti od 30 000 eura.

Drugi predlog je bio da se dosadašnjih 7 grupa po kubikaži taksi za registraciju vozila, poveća na devet ili čak četrnaest klasa. Time bi se postiglo da se starija vozila nađu u nekim nižim klasama taksi za registraciju vozila po kubikaži i time bi se snizila cena registracije vozila.

Ovim promenama bi se pokrenuo segment tržišta vozila sa većom kubikažom koje je u prethodnim godinama totalno zamrlo, jer registracija vozila sa velikom kubikažom košta kao neki polovni automobil niže klase ili u nekim slučajevim premašuje vrednost samog vozila koje se registruje.

Država se sigurno neće odreći dosadašnje količine novca koju je prikupljala prilikom registracije vozila i za očekivati je da će rešenje biti takvo da ukupna masa novca ostane ista, a da se promeni način raspodele. Nadamo se da će nova godina doneti niže takse za registraciju vozila i da sve neće ostati samo mrtvo slovo na papiru.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.