tehnicki pregled beograd

Šta nas čeka od nove godine na tehničkom pregledu?

Promene na tehničkom pregledu

Od nove godine, ako u toku jeseni bude usvojen novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, sva vozila koja budi dolazila na tehnički pregled očekuje fotografisnje vozila, kontrola katalizatora, stakala na vozilu, opreme (rezervni točak, dizalica, trougao, prva pomoć..), pneumatika i svega ostalog.

Uvodjenje fotografisanja vozila je mera kojom se pokušava stati na put fiktivnim tehničkim pregledima. Video nadzor na liniji tehničkog pregleda omogućiće tačan uvid da li je vozilo bilo na liniji tehničkog pregleda i da li je tehnički pregled obavljen na propisan način.

Kako je u okruženju?

U okruženju (Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora) tehnički pregled vozila je daloko strožiji nego kod nas i poseban akcenat se stavlja na zagađenje životne sredine, odnosno na izduvne gasove koje vozila ispuštaju. Naime, vozila koja ne ispunjavaju stroge ekološke kriterijume postaju vrlo skupa za registraciju zbog visokih ekoloških taksi zbog zagađenja.

I kod nas odavno postoje kriterijumi za utvrđivanje kvaliteta izduvnih gasova propisani Zakonom, ali se do sad na tehničkom pregledu “gledalo kroz prste”. Prilikom uvoza često uvoznici skidaju katalizatore sa vozila nebi li na taj način dodatno zaradili njihovom prodajom. Vozila koja ne budu imala katalizator na izduvnom sistemu, neće moći da se registruju.

Ove mere koje se najavljuju u novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima dodatno će poskupeti tehnički pregled i registraciju vozila (posebno starijih), jer bez otklanjanja nepravilnosti neće moći da se registruju, a samo otklanjanje nepravilnost u nekim slučajevim može da prevaziđe vrednost vozila.

Nadamo se da će sve ove mere doprineti smanjenju broja saobraćajnih nezgoda na putevima i broj nastradalih osoba.

2 thoughts on “Šta nas čeka od nove godine na tehničkom pregledu?”

  1. 1.Malo ste preterali za vlasnike vozila koja su starija od 15 god.(veliki procenat istih je iiispravniji od velike većine starosti do pet god.)
    2.U zadnjih par godina u saobrćajnim nesrećama sa smrtnim ishodom uglavnom učestvuju od većine vozila do deset god.starosti ili potpuno nova.(razmislite zašto) ?
    3.Ko će da nadoknadi štetu koju prouzrokuju neispravni putevi ili ulice,kad se vozite po beogradu i Tenk T-34 bi morao za tri meseca na zamenu gusenica i reglažu trapa.
    4.i koliko su pojedinci inkasirali para od dilera koji prodaju nova kola u SRBIJI,da bi se pospešila prodaja belosvetske plastike i aluminijuma a možda i smetamo gospodi da se voze bez gužve ili da će nedaj bože neko ogrebati njihovog ljubimca za koji i sami nemog da dokažu odakle im pare da ih kupe i voze a pri tom žive i rade u Srbiji.

    1. 1. Nisam Vas naj bolje razumeo šta ste hteli da kažete, ali se ne slažem sa vama. Posle 15 godina i krajnje neizvesnih kilometraža na tim vozilima, a i zbog onoga što ste spomenuli u tački 3 teško da su ispravnija od vozila starih 5 godina.
      2. Masa njih je dobila vozačke na lepe oči (pogotovo ako se sećate onog perioda pred poskupljenje u auto školama), pa jurcaju ko muve bez glave sa tim novim vozilima..
      3. Ulice su nam katastrofalne, svi smo svedoci toga, kako ovde u Beogradu tako i celoj Srbiji.
      4. Ovo nije tema za moj sajt.
      Pozdrav!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.